Przejdź do głównej zawartości

#15 Anthony Horowitz "Morderstwa w Somerset"

Susan jest szefem bestselleryki w wydawnictwie Cloverleaf Books. Od lat współpracuje z Alan'em Conway'em. Tym razem dostała do zredagowania kolejną część historii o Atticus'ie Pund'zie. 


W 1955 r. w miasteczku Saxby-on-Avon dochodzi do brutalnego morderstwa. Umiera bogaty właściciel rezydencji Pye Hall - Sir Magnus. Biorąc pod uwagę wcześniejszą śmierć gosposi w tym samym miejscu, sprawa robi się coraz bardziej podejrzana. Prywatny detektyw - Atticus Pund - czuje, że mógłby rozwiązać zagadkę dwóch śmierci. Po przyjeździe do miasteczka zagłębia się w tajemnice mieszkańców. Gdy książka dobiega ku końcowi, a Atticus jest blisko ujawnienia mordercy powieść nagle się kończy...


Susan nie może uwierzyć, że książka, którą redaguje nie posiada momentu kulminacyjnego. Postanawia rozwiązać tajemnicę, gdzie znajdują się ostatnie rozdziały. Niestety nie ma okazji dowiedzieć się tego od autora - Alan'a Conway'a - ponieważ Alan popełnia samobójstwo. Z biegiem czasu wydarzenia zaczynają coraz bardziej przypominać akcję książki. A Susan przybiera rolę Atticus'a. 


Od razu powiem wam, że "Morderstwa w Somerset" były jedną z lepszych książek, które przeczytałam w tym roku. Na każdej stronie czuć tajemniczość i chęć do rozwiązania zagadki śmierci. Połowę książki zajmują "Morderstwa..." napisane przez Alan'a. Jest to część napisana inną czcionką -wyglądającą jak ze starej maszyny do pisania. Druga połowa opowiada historię Susan. Rzadko spotykam się z 'książką w książce' i już wiem, że jest to bardzo ciekawy pomysł, ponieważ czytelnik ma dwa razy więcej zagadek do rozwiązania. 
Dodatkowym plusem, oprócz treści jest przepiękna okładka, na której nadrukowany jest błyszczący ornament. 
Niestety nie mogę was za bardzo wtajemniczyć w treść jednej części książki, ponieważ od razu domyślilibyście się, o czym opowiada druga część. Mam jednak nadzieję, że moja recenzja was zachęciła.

Z całego serca zachęcam was do przeczytania "Morderstw w Somerset" autorstwa Anthony'ego Horowitz'a. Jest to książka, która wciągnie was na długie godziny w nadchodzące, jesienne wieczory. Tajemniczość tej pozycji sprawi, że nie będziecie w stanie się od niej oderwać, czekając z ciekawością na rozwiązanie tajemnic. 


"Morderstwa w Somerset" będą miały premierę 27 września 2017 r.


Dziękuję Domowi Wydawniczemu REBIS
za egzemplarz do recenzji




Komentarze

  1. Nietypowo jak na książkę. Warto przeczytać dwie książki w jednym. To będzie coś nowego. W dodatku kryminał. Recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! Mam zamiar dzięki tobie przeczytać, szczególnie, że ta okładka jest taka tajemnicza i piękna!
    Pozdrawiam
    Metropolia Książek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      To prawda, okładka jest przepiękna, a zdjęcia i tak nie oddają wszystkiego.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Oooo, niby fabuła nie jakaś wybitna, a tu proszę. Książka i ciekawa, i wciągająca :D Myślę, że jak mi gdzieś wpadnie w oczy to chociaż spróbuję się z nią zapoznać :D Książka w książce jest w sumie całkiem ciekawym pomysłem :D

    Pozdrawiam !

    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale to musi być intrygująca książka :D Szkoda, że jest tyle książek do nadrobienia i przeczytania :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból - super książka, ale nie możesz jej czytać, bo masz w kolejce milion innych :)
      Mimo wszystko mam nadzieję, że znajdziesz na nią czas ;)

      Usuń
  5. Poczekam az bedzie w bibliotece...czyli pewno w październik/listopad, ale sądząc po Twojej opinii warto poczekać bo cierpliwosc będzie wynagrodzona:D

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogromnie mnie ta książka zainteresowała! Fabuła trochę kojarzy mi się z inną książką, którą kiedyś widziałam, ale i tak chcę ją poznać! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O a z jaką? Ja właśnie jeszcze nigdy się z podobną książką nie spotkałam :)

      Usuń
  7. Czekam na nią z niecierpliwością! :)

    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się intrygująco! Lubię takie klimaty w książkach, przeczytam prędzej czy później na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale skoro mówisz, że wciąga - to skuszę się na nią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś premiera, więc możesz spokojnie zabierać się za czytanie :)

      Usuń
  10. Bardzo mnie zachęciłaś! Książka wydaje się być niesamowita! :) zapisuję do listy do przeczytania:) buziaki

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że moja recenzja zachęciła Cię do tej książki :)

      Usuń
  11. Właśnie czytam! Jestem dopiero na setnej stronie i już mnie właśnie ciekawi to, że jest ta druga historia ! Uciekam czytać dalej. Jak na razie bardzo mi się podoba
    Pozdrawiam
    https://bartoszczyta.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać Twojej opinii:)

      Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Brzmi mega ciekawie :) kurczę, okładka jest tak świetna!

    kasiaiksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem szczerze że co do tej książki mam bardzo podobne odczucia do Twoich. Mam nie lada problem z innymi publikacjami które przyszło mi recenzować po Morderstwach w Somerset. Ciężko im dorównać.

    OdpowiedzUsuń
  14. 30 year old Systems Administrator II Nathanial Josey, hailing from Revelstoke enjoys watching movies like Mysterious Island and Video gaming. Took a trip to Carioca Landscapes between the Mountain and the Sea and drives a A3. przejscie do strony internetowej

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#29 Colleen Hoover "It Ends with Us"

Lily Bloom nie miała łatwego życia. Jako dziecko musiała patrzeć na to, jak jej ojciec znęcał się nad matką. Były to dość drastyczne sceny, takie jak ciągnięcie za włosy, rzucanie o ścianę czy kopanie leżącej na podłodze. Lily w swoim dorosłym życiu bardzo często ma te obrazy przed oczami. Kiedy jej ojciec umiera, Lily poniekąd czuje szczęście. Pomimo, że od dawna nie mieszka w rodzinnym mieście to wie, co ojciec robił matce, nawet kiedy córka przeprowadziła się do Bostonu. W dniu pogrzebu poznaje Ryle'a - tajemniczego, przystojnego mężczyznę. Czy jej życie zmieni się na lepsze? Czy wspomnienia o ojcu dręczącym matkę znikną wraz z nową miłością?  Dalszej części książki można się poniekąd domyślić. Ryle nie będzie tak cudownym mężczyzną, jak się Lily na początku wydawało. A ona sama nie wie, jak jej życie się potoczy.  Główna bohaterka w dzieciństwie wyciągnęła pomocną dłoń do kolegi ze szkoły. Atlas został odrzucony przez swojego ojczyma, przez co zamieszkał w opuszczony

#43 Jakub Ćwiek "Drobinki nieśmiertelności"

"Drobinki nieśmiertelności" to zbiór dwunastu opowiadań, które mają przybliżyć czytelnika do kultury Stanów Zjednoczonych. Każde z opowiadań jest inne, a ja przybliżę wam treść trzech, które najbardziej przypadły mi do gustu. "Przy samej ziemi" Jest to historia, która opowiada o mężczyźnie zajmującym się nielegalnym handlem papierosami. Brian kupował papierosy w Asheville, gdzie mieszkał, i jeździł do Nowego Jorku w "delegacje", podczas których sprzedawał towar po o wiele wyższej cenie. Niestety nie skończyło się to dla niego dobrze - został zamordowany. W tym opowiadaniu widzimy różnice, które występują między różnymi stanami USA. Możemy zauważyć również trudne relacje syna z ojcem. W pewnym momencie, czytając tę historię wczułam się bardzo w klimat Stanów. Był to moment, gdy autor opisywał pewną przydrożną knajpkę, w której znajdowały się automaty do gry oraz szafy grające. Te rzeczy kojarzą mi się tylko i wyłącznie z Ameryką Północną. "Dro

Moja nauka języka angielskiego z SuperMemo #1

Tydzień temu miałam okazję rozpocząć naukę języka angielskiego z kursami SuperMemo. Kursy, z których się uczę to: "No problem! Angielski (średni)" oraz "Extreme English. Angielski (podstawowy i średni)". Powiem szczerze, że mój poziom tego języka obniżył się w bardzo dużym stopniu od momentu, kiedy to w liceum zdawałam z niego maturę na poziomie rozszerzonym. Z racji, że jest to język, którym można porozumieć się w większości miejsc na świecie, a również w życiu codziennym mamy z nim styczność, postanowiłam poprawić jego poziom. Extreme English Jest to słownik, w którym słówka są pogrupowane według kategorii. Możemy nauczyć się wielu przydatnych słów, ponieważ podręcznik obejmuje poziom podstawowy oraz średnio zaawansowany. Do kursu dołączony był kod, którym możemy aktywować naukę w wersji multimedialnej. W tym przypadku zdziwiło mnie, że słówka w kursie multimedialnym nie pokrywają się z tymi w podręczniku, w związku z czym mamy szansę na nauczenie się w