Przejdź do głównej zawartości

#44 Sarah Vaughan "Anatomia skandalu"

James Whitehouse jest wiceministrem spraw wewnętrznych w Wielkiej Brytanii, oraz zaufanym człowiekiem premiera. Pewnego dnia przyznaje się żonie, że miał romans ze swoją asystentką. Sophie stara się wybaczyć mężowi zdradę, ponieważ chce uniknąć skandalu w mediach. On jednak i tak się pojawia, ponieważ James zostaje oskarżony o gwałt. 


Sophie to kobieta, która już raz została porzucona i zdradzona przez James'a. Działo się to w czasie jej studiów na Oxford'zie. Jednak po pewnym czasie James poprosił o drugą szansę, a Sophie z nadzieją mu ją dała. Teraz wybucha skandal. Olivia Lytton, asystentka James'a oskarża go o gwałt. Czy Sophie ufa mężowi na tyle, aby wspierać go w procesie? Czy naprawdę wierzy, że jej mąż nie byłby w stanie zgwałcić kobiety?
Kate Woodcroft to starszy adwokat sądowy, który specjalizuje się w sprawach kryminalnych. Większość jej spraw oparta jest na gwałtach, jedną z nich jest prawa James'a. Kate musi udowodnić przysięgłym, że polityk jest winny zarzucanego mu czynu. Czy jej się uda? Jaki zapadnie wyrok?
Alison to dawna przyjaciółka Kate z Oxford'u. Mimo, że ostatnio odsunęły się od siebie, to Ali zna tajemnice, o których nie wie nikt inny. 


"Anatomia skandalu" to książka, którą przeczytałam w bardzo krótkim czasie. Intrygi i tajemnice bardzo mnie wciągnęły, z każdą kartką dowiadywałam się czegoś nowego. Lektura idealnie pokazuje, jak wygląda sądownictwo w Wielkiej Brytanii. Opisy procesów oraz wyglądu prawników (charakterystyczne peruki) sprawiają, że czytelnik czuje się, jakby znajdował się na sali sądowej. Z łatwością można również przenieść się do brytyjskiego Parlamentu, ponieważ autorka wiele sytuacji z życia James'a umieściła właśnie w tym budynku.
Opisane przez autorkę wydarzenia dzieją się w różnych latach. Część z nich ma miejsce w teraźniejszości (2016-2018), a część w przeszłości (1992-1993). Rozdziały napisane są z perspektywy różnych bohaterów. W przypadku tych, napisanych z perspektywy Kate narracja jest pierwszoosobowa. We wszystkich innych jest ona trzecioosobowa. 
W książce jest jedna tajemnicza postać - Holly. Opisy wydarzeń z jej życia pojawiają się dość często. Na początku nie wiadomo jaki Holly ma związek z całą sprawą. Z czasem wszystko zaczyna się robić przewidywalne, i w moim przypadku moje przypuszczenia okazały się słuszne. Sama nie wiem, czy uznać to za plus czy za minus - samo występowanie tej postaci jest ciekawe, ale wprowadza trochę zamieszania do akcji książki.


Ta pozycja nie jest książką, w której akcja toczy się w zawrotnym tempie. Mimo, że sama jestem zwolenniczką raczej wartkiej akcji, to jej brak nie przeszkadzał mi w lekturze tej książki. Byłam zbyt zaciekawiona rozwiązaniem tajemnic i nawet nie zwracałam na to większej uwagi. Sama książka jest porównana do serialu "House of Cards". Przyznam szczerze, że już od dłuższego czasu zabieram się do oglądania tego serialu i czuję, że "Anatomia skandalu" przyspieszy ten moment. Chcę się przekonać, czy porównanie jest słuszne.
"Anatomia skandalu" jest książką, która bardzo przypadła mi do gustu. Słyszałam o niej kilka zbieżnych opinii, ale ja wam ją polecam. Jeśli interesują was skandale i intrygi (również polityczne) to sięgnijcie śmiało po tę książkę. Ja sama nie interesuję się polityką, ale w przypadku tej książki nie był to aż tak bardzo rozbudowany wątek i nie nudziłam się w czasie czytania. Polecam!



Dziękuję wydawnictwu Burda Książki
za egzemplarz do recenzji



Komentarze

  1. Bardzo chcę poznać tę historię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz miała ku temu okazję:)

      Usuń
  2. Może się skuszę :)Brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, chociaż słyszałam różne opinie, jednym się podoba, a drugim nie. Najlepiej samemu się przekonać;)

      Usuń
  3. Jestem na tak! Lubię takie książki trzymające z napięciu - dodatkowym plusem są dla mnie klimaty polityczne które lubię w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory nie przepadałam za polityką w książkach, ale powoli się przekonuję:)

      Usuń
  4. Fabuła wydaje się interesująca ;)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy House of Cards. Ja tu skłaniałabym się rzeczywiście co do Żony Idealnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obydwa jeszcze przede mną, zamierzam je obejrzeć:)

      Usuń
  6. Bardzo, ale to bardzo zaintrygowałaś mnie opinią tej książki, bardzo chętnie ją przeczytam, szczególnie dlatego, że fabuła bardzo mnie zaciekawiła.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Natalia bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Cię zachęciłam:) mam nadzieję, że się nie zawiedziesz.

      Usuń
  7. Byłam bardzo ciekawa tej ksiązki i chcę ją przeczytać :) fajna recenzja. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 23 yrs old Research Assistant III Gerianne Simon, hailing from Oromocto enjoys watching movies like Nömadak TX and Roller skating. Took a trip to Coffee Cultural Landscape of Colombia and drives a Ferrari 275 GTB/4. zobacz na tej stronie internetowej

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#29 Colleen Hoover "It Ends with Us"

Lily Bloom nie miała łatwego życia. Jako dziecko musiała patrzeć na to, jak jej ojciec znęcał się nad matką. Były to dość drastyczne sceny, takie jak ciągnięcie za włosy, rzucanie o ścianę czy kopanie leżącej na podłodze. Lily w swoim dorosłym życiu bardzo często ma te obrazy przed oczami. Kiedy jej ojciec umiera, Lily poniekąd czuje szczęście. Pomimo, że od dawna nie mieszka w rodzinnym mieście to wie, co ojciec robił matce, nawet kiedy córka przeprowadziła się do Bostonu. W dniu pogrzebu poznaje Ryle'a - tajemniczego, przystojnego mężczyznę. Czy jej życie zmieni się na lepsze? Czy wspomnienia o ojcu dręczącym matkę znikną wraz z nową miłością?  Dalszej części książki można się poniekąd domyślić. Ryle nie będzie tak cudownym mężczyzną, jak się Lily na początku wydawało. A ona sama nie wie, jak jej życie się potoczy.  Główna bohaterka w dzieciństwie wyciągnęła pomocną dłoń do kolegi ze szkoły. Atlas został odrzucony przez swojego ojczyma, przez co zamieszkał w opuszczony

#43 Jakub Ćwiek "Drobinki nieśmiertelności"

"Drobinki nieśmiertelności" to zbiór dwunastu opowiadań, które mają przybliżyć czytelnika do kultury Stanów Zjednoczonych. Każde z opowiadań jest inne, a ja przybliżę wam treść trzech, które najbardziej przypadły mi do gustu. "Przy samej ziemi" Jest to historia, która opowiada o mężczyźnie zajmującym się nielegalnym handlem papierosami. Brian kupował papierosy w Asheville, gdzie mieszkał, i jeździł do Nowego Jorku w "delegacje", podczas których sprzedawał towar po o wiele wyższej cenie. Niestety nie skończyło się to dla niego dobrze - został zamordowany. W tym opowiadaniu widzimy różnice, które występują między różnymi stanami USA. Możemy zauważyć również trudne relacje syna z ojcem. W pewnym momencie, czytając tę historię wczułam się bardzo w klimat Stanów. Był to moment, gdy autor opisywał pewną przydrożną knajpkę, w której znajdowały się automaty do gry oraz szafy grające. Te rzeczy kojarzą mi się tylko i wyłącznie z Ameryką Północną. "Dro

Moja nauka języka angielskiego z SuperMemo #1

Tydzień temu miałam okazję rozpocząć naukę języka angielskiego z kursami SuperMemo. Kursy, z których się uczę to: "No problem! Angielski (średni)" oraz "Extreme English. Angielski (podstawowy i średni)". Powiem szczerze, że mój poziom tego języka obniżył się w bardzo dużym stopniu od momentu, kiedy to w liceum zdawałam z niego maturę na poziomie rozszerzonym. Z racji, że jest to język, którym można porozumieć się w większości miejsc na świecie, a również w życiu codziennym mamy z nim styczność, postanowiłam poprawić jego poziom. Extreme English Jest to słownik, w którym słówka są pogrupowane według kategorii. Możemy nauczyć się wielu przydatnych słów, ponieważ podręcznik obejmuje poziom podstawowy oraz średnio zaawansowany. Do kursu dołączony był kod, którym możemy aktywować naukę w wersji multimedialnej. W tym przypadku zdziwiło mnie, że słówka w kursie multimedialnym nie pokrywają się z tymi w podręczniku, w związku z czym mamy szansę na nauczenie się w